søndag 21. juli 2013

21. juli

Nå nærmer vi oss jul med stormskritt ( he-he bare 5-6 mnd igjen!!) og jeg har bestilt juletræsteppe. Dette teppet blir nok det eneste julebroderi jeg gjør i år pluss evt et julekort eller to. Juletræsteppet er 145x145 cm så det kommer nok til å ta sin tid å bli ferdig med!.

Siste uke har mannen min( er blitt gift nå, nemlig:-) ) og jeg vært en tur i Sverige og da måtte jeg jo innom et par brodeributikker. Jeg kjøpte løperen på bildet nedenfor på en brodeributikk i Luleå.  Et ullbroderi med sting jeg ikke har prøvd meg på før, så det blir en utfordring, men jeg har bestemt meg. Jeg skal få det til, kan jo ikke være helt umulig. Er glad for min engelske sting for venstrehendte bok:-)
 
Vi var gså innom Silvermuseet i Arjeplog. Kjempefint museum og like bra museumsbutikk med masser av bra bøker, bl.a denne om ull broderier. Bare måtte ha den!!!!
 
På veien hjem til Norge tog vi en pause i Elvsbyen. Der var det også en broderi butikk og de hadde broderi på salg. Fant litt å sy på der også.


Bra med litt nytt stæsj til min allerede overfylte sykiste, kan jo aldri få for mye broderi:-)

Til sist men ikke minst,VIGTIG VIGTIG 30 juli er det Verdens Broderi Dag!!!! Hva jeg skal gjøre denne dagen er ikke helt funnet ut av ennå( bortsett fra å brodere da!) Men dagen skal bli behørig feiret. Det er en dag som er verd å feire!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Ohh... bok! ^^ Den må kikkes nærmere på når vi får en mulighet. Den grå duken er forresten rett og slett nydelig. Lykke til!

    SvarSlett
  2. Hei! Så koselig å høre fra deg og tusen takk for kakaoen til dere begge:-)
    Ja det er en fin bok. Jeg fant den på Silvermuseet i Arjeplog og bare MÅTTE ha den!! Den grå duker gruer jeg meg litt til. jeg har aldri sydd på den typen stoff før og nesten aldri jobbet med den typen sting, så det blir litt av en modighetsprøve, men jeg kan være sta så jeg får det vel til:-) Håper alt står bra til hos dere? Men vi treffes vel snart, dere får komme og se på huset vårt. Og lykke til med kjørekortet. Vi krysser fingre og tær, selvom vi nok ikke trenger å gjøre det, det går nok bra uannsett:-) Skal hilse masse fra Hogne:-)

    SvarSlett