søndag 3. november 2013

3. november 2013

 Da ble jeg ferdig med et nytt Gerda Bengtsson broderi. Hun er litt av en favoritt designer.
Jeg liker hennes blomster bilder. Enkle men vakre:-)


Her kommer et bilde av engledugen jeg snakket litt om sist. Mønsteret var tegnet på så jeg måtte selv finne farger og velge sting. Akkurat da var det veldig deilig å selv måtte finne farger. slippe all tellingen og forhåndsbestemte farger. Jeg har flere sånne duger/ løpere som ligger å venter på meg. Fint med avveksling en gang iblant!


 Og her er lite pausebroderi :-)


Her er en bok til inspirasjon, i linje med filosofien rundt Verdens broderi dag. 
I denne uka som kommer skal jeg skrive et innlegg til min søsters nyhetsbrev på Strikkekafeens venner. Tenkte å ta utgangspunkt i verdens broderidag og denne bok. 


Til sist  men ikke minst. Juleløper designet av Ida Winkler for Haandarbejdets Fremme i 1935. 
Vi nærmer oss jul så denne løperen og juletresteppet blir prioritert de neste ukene:-)



Ellers gleder jeg meg til 29 nov- 1 des. Mannen min og jeg skal på bursdags( min bursdag) tur til Trondheim. De har en veldig fin broderi butikk i den byen:-)........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar